Wednesday

TESTIMONI-TESTIMONI DARIPADA MEREKA YANG BERJAYA 1

Testimoni-testimoni ni sy buat 2 versi. Pertama dari mereka yang sy anggap otai atau sifu yang telah lama join Toneexcel, selain daripada sifu Tuan Mazelan Abas yang telah berjaya. Mereka-mereka semua ni macam sy dan anda jugak, bermula daripada bawah... bermula daripada kosong. Antara testimoni otai2 yang berjaya adalah:
1) Hamka Marsaling

Tinggal di Kota Kinabalu. Dulu bekerja sebagai office boy dengan pendapatan sekitar RM1,200 sebulan. Pada tahun 2012 dia menyertai ToneExcel dan menggerakkannya dengan cara offline dan online. Facebook merupakan tempat utama beliau beriklan. 3 tahun berlalu, usaha membuahkan hasil. Hari ini dengan pendapatan sekitar RM70,000 setiap bulan, hidupnya berubah 360 darjah. Tidak bekerja lagi, berkahwin dan mempunyai 2 orang anak. Beli BMW 3-Series dan beberapa buah rumah juga secara CASH, 100% dari komisyen ToneExcel.
2) Rossane Goh
Tinggal di Johor Baharu. Dulu bekerja dikedai handphone sebagai juru jual dan McDonald dengan pendapatan sekitar RM2,000 sebulan. Tiga tahun dia menggunakan 100% promosi ToneExcel melalui Facebook, sekarang ini dia menikmati pendapatan sekitar RM100,000 sebulan. Sudah tidak bekerja lagi, tetapi masih menggunakan teknik ini sehingga ke hari ini. Mungkin anda sukar ingin percaya, sebenarnya beliau sendiri masih tak percaya yang sekarang ini dia sudah hampir bergelar JUTAWAN ONLINE.
3) SULAIMAN ISMAIL
Rakan2 panggil dia Slay. Dulu bekerja sebagai ADK (Anti Dadah Kebangsaan). Mula melakukan bisnes ToneExcel pada tahun 2013 menggunakan Teknik promosi di Facebook. Masa begitu pantas berlalu. Usaha beliau tidak sia-sia. Sekarang ini, dengan pendapatan melebihi RM50,000 setiap bulan. Orang yang tidak sombong dan merendah diri. Sudah pun berhenti kerja sepenuhnya, dan masih lagi pengguna setiap Teknik Hasil100Fb sehingga ke hari ini.
4) RAZIF YUSOF
Berasal dari Pulau Pinang. Dia merupakan pakar bisnes melalui internet. Tidak bekerja, hanya online merupakan sumber pekerjaan tetap beliau. Dengan pendapatan puluhan ribu ringgit setiap bulan daripada ToneExcel, facebook merupakan salah satu media wajib untuk mengembangkan perniagaan beliau. Sehingga hari ini, promosi melalui Facebook merupakan senjata utama yang dimilikinya.5) SHUKERI MOHAMED
Menjalankan bisnes ToneExcel bermula 2010 sehingga 2011 sahaja, dia selepas itu beliau diserang sakit buah pinggang. Sekarang hanya mampu berkerusi roda. Selepas 2011 dia langsung tidak mampu menjalankan apa2 bisnes lagi. Tiada pencen, tiada insuran yang mahu menanggung kehidupan beliau. Syukur, didalam Tone Excel ini ada pasif income. Selama 4 tahun, setiap bulan, sehingga kehari ini, beliau masih menerima komisyen dari Tone Excel dalam lingkungan RM4,000 sebulan. Kata beliau yang saya ingat sehingga kehari ini " Kalau saya mati hari ini pun saya dah tak kesah, saya tahu pencen dari Tone Excel tetap boleh diwarisi oleh keluarga saya, walau pun saya dah tiada lagi".
6) ZULKIFLY HASIDIN
Menjalankan bisnes ToneExcel 4 tahun yang lalu. Pada awal tahun 2015 ujian Tuhan menduga beliau dengan penyakit stroke, dan hanya mampu berkerusi roda sahaja ketika ini. Tidak mempu bekerja lagi dimana beliau merupakan bekas pengurus pusat jualan kenderaan. Sempat beberapa tahun mempromosikan bisnes ini. Bila sakit menyerang, maka beliau tidak dapat bekerja, maka gaji pun hilang, pencen sudah tentu tiada, tetapi beliau bersyukur nikmat Tuhan yang tidak disangka-sangka, Tone Excel tidak pernah melupakan beliau, tidak pernah lupa membayar komisyen yang menghampiri RM20,000 sebulan sehingga kehari ini. Semua bermula 4 tahun lalu beliau meyediakan payung sebelum hujan. Menjalankan bisnes ToneExcel ketika masih sihat, dan ini merupakan rezeki dari sumber yang tidak disangka-sangka.
7) BEDDU BIN JABIR
Nama penuh sy BEDDU BIN JABIR @ lebih mesra rakan2 panggil BJ sahaja. Sy berumur 42 thn...mempunya seorang isteri dan 5 orang anak. Sekarang ni sy telah menetap di Tmn Permata Batu 8 Sandakan Sabah.
Sebelum ni sy bekerja di salah satu syarikat swasta (CREST MIDVELLEY S/B) dalam bidang perladangan yg terletak di kws pedalaman dalam daerah kianabatangan. Sy menjawat jawata sbg Penyelia Ladang selama 16 thn...sblum itu sy pernah bkerja dlm bidang yg sama slma 2 thn dan 1 thn bekerja di kilang kelapa sawit desa talisai.
secara jujur...akhir gaji sy ialah sebanyak rm1700 shj...campur allowance kereta dan anak2 sbnyak rm800...campur ksemua adalah jg rm2500...ini bukan basic...kerja sdh 20 thn gaji baru rm1700...mampukah sy boleh bertahan klau mcm ni...ditambah lg dgn kos khidupan yg smkin besar...syukur sy dapat join dlm tone excel ini...tq tone excel dn tuan kerana banyak membntu kami slma ini.



Itu adalah diantara testimoni-testimoni mereka yang telah lama join Toneexcel dan berjaya dengan jayanya sehingga sy rasa kalau mereka tidak buat apa-apa pun mereka tetap mendapat pendapatan berpuluh ribu ringgit setiap bulan.


P/S : Jika anda berminat menjadi ahli, sila KLIK DISINI

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.